Home

Achtergrond 95 x bekeken

Consument oordeelt positief over rode spitskool

The Greenery heeft in september en oktober 2007 consumententesten uitgevoerd met een nieuw product, een rode spitskool, die ze in de Benelux op de markt zal brengen.

In 2008 wil The Greenery de consumententesten verder uitbreiden: naast beurzen en evenementen wil The Greenery ook aan supermarkten deze innovatie voorstellen. Rode spitskool is een nieuw product. Het is geen rode mutant van spitskool maar een kruising tussen rode kool en spitskool. De kool beantwoordt vooral aan de wensen van één- en tweepersoonsgezinnen onder de 40 jaar. Onderzoek heeft uitgewezen dat deze groep consumenten vaker dan anderen wokgerechten en verse salades klaarmaakt.

In 2007 werden de consumententesten via groentespeciaalzaken uitgevoerd. In 2008 wordt het innovatieve product verder op toepassingsmogelijkheden getest. 2008 wordt gezien als een voorbereidend jaar waar gekeken wordt naar toepassingsmogelijkheden, verpakking en promotie. Daarnaast wordt er ook aan de aanbodzijde zorgvuldig met het product omgegaan.

In 2007 teelde één teler van The Greenery de rode spitskool. Zijn ervaring is voorzichtig positief. De teelt is vergelijkbaar met die van spitskool. Het product lijkt wat minder uniform en door de rode kleur groeit het iets langzamer. "Ik denk dat op termijn een beperkt areaal mogelijk is. Belangrijk is dat we de aanvoer beheerst laten groeien. Bij een te grote aanvoer storten de prijzen in, waardoor telers afhaken."

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.