Home

Achtergrond 58 x bekeken

Britse verkopen Tesco 3,1 procent hoger

De grootste Britse supermarkt Tesco heeft over de Kerstperiode 3,1 procent meer verkocht dan vorig jaar.

De totale Britse verkopen lagen 8,0 procent hoger, maar daarin zijn ook benzine en nieuwe filialen opgenomen. Vooral de non-food producten deden het goed, maar Tesco geeft geen nadere cijfers over de foodsector.

Tesco blijft wat de thuismarkt betreft achter bij de nummer twee, Sainsbury's dat vorige week 3,7 procent hogere verkopen meldde. Ook beursanalisten hadden betere cijfers van Tesco verwacht. Dankzij sterke prestaties van de buitenlandse filialen, die gezamenlijk 26,9 procent meer verkochten, ging de omzet bij de Tesco groep in de zes weken tot 5 januari met 12,8 procent omhoog. Vooral de voor Tesco nieuwe landen deden het uitstekend, met 80 procent groei in Turkije en meer dan 60 procent in Maleisië.

Of registreer je om te kunnen reageren.