Home

Achtergrond 74 x bekeken

Logistiek Greenery beknot door retailers

De 9- of 10-uurseconomie van de retailers spoort niet met de 24-uurseconomie van The Greenery.

Dat levert logistieke knelpunten op in het wegvervoer, constateert Greenery-topman Philip Smits in een dubbelinterview dat hij samen met zijn tweelingbroer Hans Smits (directeur van het Rotterdams havenbedrijf) gaf aan het Vakblad Agf.

"Er moet te veel transport worden geperst in minder dan de helft van de beschikbare uren", aldus Philip Smits. Vervoer over weg en water zijn veruit de belangrijkste logistieke lijnen voor groente en fruit. Het spoor wordt door de broers nog niet gezien als interessant alternatief voor vers. "Knelpunt is het voor- en natraject. De accommodaties voldoen niet of nauwelijks en de snelheid is onvoldoende." Verstransport moet met snelle treinen en niet in goederentransport, aldus de Greenery-topman.

Overzees transport via de Rotterdamse haven is volgens Smits van nauwelijks te onderschatten belang. "Tuinders hebben veel belang bij de haven. Daardoor kunnen wij jaarrond onze positie vasthouden bij de belangrijkste Europese afnemers. Import is van levensbelang voor The Greenery. Daarom hebben we onze importtak verstevigd de afgelopen jaren, daarom ook zullen we de importdivisie versneld op sterkte brengen na het veelbesproken verstrek van diverse medewerkers en de komst van Hillfresh."

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.