Home

Achtergrond 122 x bekeken 9 reacties

Maximumsnelheid trekker niet verhogen

Veilig Verkeer Nederland (VVN) pleit voor het invoeren van een kenteken­plicht voor trekkers en is tegen verhoging van de maximumsnelheid voor landbouwvoertuigen.

Administrator

Laatste reacties

  • no-profile-image

    s. peters

    VVN wil dus geen landbouwverkeer meer toelaten op wegen waar het overige verkeer harder mag rijden als 50. Hier in de polders in zeeuws vlaanderen is de maximum snelheid voor automobilisten 60 kilometer per uur. Het toeval wil dat in deze polders ook heel veel landbouwgrond ligt. Hoe moet een boer met zijn materiaal bij zijn land komen, als hij niet over deze wegen mag rijden? VVN, denk eens na voordat je ergens tegen in gaat.
    Daarbij komt ook nog, als de kwetsbare verkeersdeelnemer (met alle respect) zelf het verkeer ook in de gaten houd, niet meer blind een kruispunt oversteekt, en niet met vijf man breed naast elkaar blijft rijden als er een tegenligger of inhaler langs komt, zouden er ook minder slachtoffers te betreuren zijn.

  • no-profile-image

    H.J.Wubs

    Veilig verkeer heeft wel vaker vreemde ideeen, zij zien fietsers,dus ook kinderen, in 30km gebieden als verkeersremmers. De gemeenten moeten de 30km gebieden zo inrichten dat er ook niet harder dan 30 kan worden gereden. Dit staat vaak haaks op het gebruik van zulke gebieden of wegen. In vele gevallen wordt het landbouwverkeer GEEN alternatief geboden, en zal zij dus gebruik moeten maken van genoemde wegen. Al met al is het niet de snelheid het probleem maar de inrichting van wegen.

  • no-profile-image

    J Blaauw

    ze moeten eerst in de wet veranderen dat landbouwverkeer harder dan 25 km/u mag de meeste landbouwvoertuigen rijden bijna allemaal 40km/u.
    niet harder dan 25 km/u is een wet uit de tijd van paard en wagen.

  • no-profile-image

    eddy

    maak de mens maar veilig, niet de omgeving of voertuig.

  • no-profile-image

    m jansma

    het landbouwverkeer niet toelaten op wegen waar harder dan 50 word gereden betekent automatisch ook dat het grote materieel naar nog kleinere weggetjes wordt verbannen dit zorgt denk ik automatisch voor nog meer ongelukken. ik zit met mijn werk ook regelmatig in de wat grotere plaatsen van friesland en merk zelf heel goed dat de wegen klein zijn. maar een verhoging van de toegestane snelheid heeft een gunstig effect. veel automobilisten halen haslbrekende capriolen uit om maar voor die trekker te komen. verhoog de toegestane snelheid minimaal naar 50 km/u en het lanbouwverkeer kan op een normale manier met de rest van t verkeer meerijden. dit houd wel in dat al het materieel van deugdelijke remmen voorzien moet zijn. en een keuring zou dan niet verkeerd zijn, of verplicht vca waardig.

  • no-profile-image

    Kreelis

    Het vvn moet eerst in de praktijk eens meemaken wat er vanuit een trekker allemaal te zien is en hoe overige weggebruikers zich om hen heen gedragen.
    Als zij daar kaas van hebben gegeten bedaren zij wel met opnieuw regelzocht afdwingen in ambtelijk land.
    Ik ben zover met deze organizatie dat ik mijn lidmaatschap opzeg want dit gaatmij echt te ver.

  • no-profile-image

    jan Hoek

    Ik denk dat de gene die dit bericht schrijven geen weet hebben van de praktijk
    allereerst is al aangegeven dat de machines steeds groter worden, dat is al niet meer terug te draaien .
    Dan wil U ook nog deze grote machines op wegen laten rijden die er HELEMAAL niet geschikt voor zijn met fietsers en andere kwetsbare weggebruikers ( deze zijn niet op de grotere wegen dus minder ongevallen en als er ook een toelating van deze machines is om 50 km te rijden dan heeft dat ook geen gevolgen voor de doorstroming ( ga hier dan eisen stellen t.a.v. remmen Snelverkeervrachtverkeer )
    Luchtremmen noem maar op ( APK)
    Deze mensen werken ook om te verdienen

    Vriendelijk groet

  • no-profile-image

    nn

    Tijdens mijn werk als loonwerker en als vrachtautochauffeur, zie ik langs (provinciale) wegen aan beide zijden van de weg een fietspad van anderhalve meter, waarop 95 % van de dag geen fietser is te bekennen en als er schoolkinderen fietsen is het tussen 08:00 en 16:00, maar vanaf 07:00 tot 08:00 en van 16:15 tot 18:00 uur dan rijden de hydraulisch mobiele graafmachines en wielladers in het spitsuur op de hoofdrijbaan, als de weg beheerder nu zo slim zou zijn om de beide stroken asfalt aan een kant van de weg te leggen en er een paralelweg van te maken met verhoogt aangelegde kruissingen, maar geen versmallingen, want die worden gemakkelijk beschadigt en geven aanleidingen tot even harder rijden om er als eerste te zijn, dit zou heel wat ongelukken en nog veel meer bijna ongelukken voorkomen

  • no-profile-image

    Leen

    Denk dat het verstandiger is Groot rijbewijs o.i.d. verplicht te stellen voor bestuurders van landbouwvoertuigen. Machines worden groter en sneller, hieraan moeten eisen gesteld worden. Hier in de buurt zie je trekkers met grote kippers 50 km/h voorbijrijden bestuurd door een scholier, echt onverantwoord. De politie mag ook wel eens optreden tegen die snelheden. Het wordt haast onmogelijk om dergelijke combinatie's in te halen. 25 km per uur is hard zat.

Laad alle reacties (5)

Of registreer je om te kunnen reageren.