Home

Achtergrond 198 x bekeken 1 reactie

Win een gps-stuurautomaat

Boerderij organiseert met Kramp Agri een wedstrijd recht rijden tijdens de nationale Praktijkdag Precisielandbouw op 5 juli. De meest koersvaste chauffeur wint een gps-stuurhulp

Recht rijden is een kunst, zo beweren sommige chauffeurs. Kunst of niet, mooie rechte sporen trekken over een kale akker vergt in elk geval concentratie en vakmanschap. Wie zich wil bewijzen als meest koersvaste trekkerchauffeur van Nederland, krijgt hiervoor nu de kans!

Boerderij organiseert samen met onderdelenleverancier Kramp Agri in Varsseveld een wedstrijd recht rijden. Deze vindt plaats tijdens de nationale Praktijkdag Precisielandbouw op 5 juli. Deze vindt plaats op het proefbedrijf PPO in Lelystad.

De wedstrijd gaat als volgt:
Elke deelnemer rijdt met een geprepareerde trekker zo recht mogelijk naar de overkant, met als enig richtpunt een piket.
Vervolgens een spoor terug rijden puur op aanwijzingen van een gps-navigatie stuurhulp.
Een apart RTK-dgps navigatiesysteem aan boord registreert exact de stuurafwijkingen. Elke deelnemer krijgt hiervan meteen een uitdraai op papier. Dit alles duurt per deelnemer circa 10 minuten.
Na de wedstrijd berekent de computer welke chauffeur gemiddeld de minste afwijkingen heeft in de beide sporen.
De rijder met de minste stuurfouten wordt in Boerderij bekendgemaakt en wint een Centerline 220 gps-stuurhulp.




Meedoen?
Meld u hier aan. Vul in de mail uw naam, telefoonnummer (liefs gsm) en adres in. Indien u wordt geselecteerd, dan krijgt u per mail een officiële uitnodiging met een tijdstip (tussen 9.00 en 17.00 uur) waarop u bij de wedstrijdtrekker op het demonstratieterrein Precies 2007 wordt verwacht.

Foto

Eén reactie

  • no-profile-image

    Frank

    De door u genoemde DGPS basisstations worden echter niet met open armen ontvangen door de gelicenseerde radioamateurs in de ons omringende landen Duitsland en België, aangezien de signalen van de DGPS basisstations in Nederland in het frequentie gebied 438 - 440 Mhz vallen. Hier zitten sinds een groot aantal jaren reeds relaisstations t.b.v. mobiele communicatie ! Onderlinge storing is dus te verwachten en niet te vermijden.
    Wij als radio amateurs vinden het dan ook onbegrijpelijk dat Agentschap Telekom deze 438- 440 Mhz heeft toegewezen aan het DGPS systeem terwijl alle andere landen in Europa het systeem in het gebied 440 - 470 Mhz hebben geplaatst. Dit is gewoon vragen om problemen !

    Zie ook DIT artikel in Duitsland....

    http://www.i57.de/article.php?op=view&aid=956

    Met vriendelijke groeten,Frank

Of registreer je om te kunnen reageren.