Home

Achtergrond 118 x bekeken 7 reacties

Eurlings ziet af van kentekenplicht trekkers

Minister Camiel Eurlings (Verkeer) ziet af van de plannen om landbouwtrekkers en tractoren voor de bosbouw te voorzien van een kenteken.

Administrator

Laatste reacties

  • no-profile-image

    pieter Aerts

    ik zou het wel goed vinden want met een trekker is toch veel schade aan te richten en nu mag iedereen die 18 is ermee rijden en dat is onverantwoord. ik ben het niet eens met het kentekenplicht want dat haalt volgens mij niets uit en kost aleen maar geld en moeite

  • no-profile-image

    Willy van Rossum

    Het doet mij een genoegen te horen dat de kenteken plicht voor trekkers ie uitgesteld.
    Ik ben zelf in het bezit van enkele oldtimers waar we nu en dan een ritje mee maken, en dan zijn de kosten wel erg hoog. Zeker als we dan ook nog een rijbewijs voor moeten halen.
    Het verhogen van de maximum snelheid is voor ons ook niet van toepassing, de meeste oude trekkers rijden maar 20 km uur Ik denk als er toch een kenteken plicht komt er iets aparts geregeld moet worden voor oude en kleine trekkers, hier moet een normaal autorijbewijs voldoende zijn.

    Willy

  • no-profile-image

    Dhr van Bergen

    Als de trekkers niet meer de weg op mogen hoe moeten deze dan op het land komen en hoe moeten de aardappels, bieten en het koren naar huis gebracht worden. De burger lui weten allemaal hoe het moet, maar als ze moeten mee betalen, ho maar, niet die dat wil. Als er aan de portemonnee van de burger gezeten wordt hoeft het in eens niet meer. lijkt het wel. En de veiligheid van de een trekker met een kentekenbewijs wordt er echt niet beter van. En laat de burgers zich een beetje inleven in het trekker verkeer. Ze weten niet hoe het gevaar loert bij de trekkers. Door verkeerd inzicht van de burger zijn heel wat ongelukken gebeurt en wie krijgen de schuld. Juist ja de boer, die met zijn grote machines die zal het wel weer zijn.
    Burgers ga eerst bij je zelf na hoe fout jullie bezig zijn en leg dan de schult bij een ander. Nogmaals een kentekenbewijs geeft echt geen betere veiligheid op de weg.

  • no-profile-image

    wiel smeets

    ik ben er mee eens.trouwens een kenteken draagd niet bij aan veiligheid.

  • no-profile-image

    Erik

    Ik vind het onbegrijpelijk dat voor trekkers met daaraan vaak gekoppeld een Miedema laadbak geen kentekenplicht en keuringsplicht wordt ingevoerd . Deze combinaties wegen ruimschoots 20 ton en worden bestuurd door personen zonder chauffeursdiploma en/of rijbewijs.
    Ik zie steeds meer van deze combinaties de openbare weg verrot rijden.
    De snelheden die worden gereden bereiken met gemak de 60 km per uur.
    Wanneer deze combinaties schade maken of zich misdragen in het verkeer is het onmogelijk om aangifte te doen omdat ze niet zijn voorzien van een kenteken.
    Het argument over de hoge kosten voor de invoering lijkt mij niet relevant deze zijn ook niet afgevraagd bij de kentekenplicht van brommers en snorfietsen.Voor een groot deel kan dit worden gefinancierd door de gebruikers zelf. Net zoals dat bij alle andere gemotoriseerde weggebruikers. Ik ben ook voorstander dat deze weggebruikers gewoon wegenbelasting gaan betalen en gele diesel tanken wanneer zij veelvuldig gebruik maken van de openbare weg. Ik doel hier vooral op de loonbedrijven waarvan de activiteiten steeds minder met de agrarische sector van doen hebben.

  • no-profile-image

    H.J.Wubs

    Eindelijk nuchterheid, de 17 doden per jaar zijn te betreuren en moet zoveel mogelijk worden voorkomen. Echter het is de vraag of de dodelijke ongelukken de schuld is van de bestuurder van de landbouwvoertuig.

  • no-profile-image

    Martin

    Nou dit vind ik pas jammer, wat een gemiste kans van de hele Haagse politiek. En de argumantatie ! HET KOST GELD ! Natuurlijk kost het geld !,Waarom wel elke brommer, hoe oud ook en elke aanhangwagen die meer dan 1ton mag en niet de trekker die dagelijks met ZEER zware aanhangwagens ZONDER (!) kenteken op de openbare weg rijden !!! Tevens worden ze ten onrechte ingezet als grondverzetvrachtwagen (kiepwagen DIE WEL EEN KENTEKEN EN RIJBEWIJS EN KEURING MOET !!!)
    Politiek wordt eens wakker en laat de trekkers weer eens ALLEEN ingezet worden waarvoor ze bedoeld zijn, op een akker rijden en niet op de openbare weg met aanhangwagen met graafmachines, maaiers enz erop! Hiervoor zijn speciale vrachtwagens te koop die inderdaad een aanhangwagen met kenteken MOETEN hebben en een rijbewijs en een keuring en andere diesel (?), niet rood !
    Jammer !!

Laad alle reacties (3)

Of registreer je om te kunnen reageren.