Home

Achtergrond 417 x bekeken 12 reacties

Storingen bij het LNV-Loket

Ik hoor boeren nauwelijks klagen over de Gecombineerde Opgave. Een goed teken. Het invullen van de opgave op papier of via internet verloopt dus goed, concludeer ik dan zelf maar voor het gemak. Dienst Regelingen heeft mijn inziens een taart verdiend. Wat vorig jaar verkeerd ging, gaat nu goed.

Storing bij online opgave
Bij zo’n grootschalige actie, waarbij een kleine 100.000 boeren de Gecombineerde Opgave hebben ontvangen, mag ook wel iets misgaan, dunkt me. Helemaal vlekkeloos loopt bijna geen enkel proces. Ook de belastingdienst is niet storingsvrij.

Dienst Regelingen kampte woensdag 2 mei en donderdag 3 mei met een storing in het computerprogramma voor de online opgave van de landbouwtelling, verzamelaanvraag en mestwetgeving. Inloggen was onmogelijk. De problemen werden snel verholpen. Wat de oorzaak was van het probleem kon Dienst Regelingen niet vertellen. Dat zijn computerdeskundigen nog aan het uitzoeken. Laten we hopen dat het niets ernstigs is, want de deadline van 15 mei komt dichterbij.

Bereikbaarheid LNV-Loket beter dan vorig jaar
Nog anderhalve week en dan moeten de opgaven binnen zijn. Ongeveer één op de vijf boeren hebben deze inmiddels ingediend. In totaal verwacht de dienst 93.000 stuks binnen te krijgen. Nu de werkzaamheden op het land voor veel boeren er op zitten, is er tijd voor de opgave.

Vorig jaar was de bereikbaarheid van het LNV-Loket een groot probleem. Veel ondernemers hadden gewacht tot op het laatste moment met het invullen en zaten nog met vragen. Het loket was moeilijk te bereiken. Zes op de tien boeren lukte het een medewerker te spreken van Dienst Regelingen. Dit jaar is het loket een stuk beter te bereiken . Van de tien boeren die nu bellen, krijgen er zeker negen een medewerker te spreken. De gemiddelde wachttijd was vorige week 45 seconden, de langste ruim 18 minuten. Richting 15 mei zal dit alleen nog maar oplopen.

Laatste reacties

  • no-profile-image

    mts rijk-vermue

    Ik had me voorgenomen dit jaar voor het eerst online in te vullen. Ik dacht zo al de onnodige top. lijnen die er elk jaar bij komen eens aan te pakken.Echter nu bleek dit weer onmogelijk door Norton internet security wat op onze pc. Dus toch weer maar op papier.

  • no-profile-image

    Marijtje de Ruiter-Boer

    U schrijft in uw stukje dat de problemen zijn verholpen bij het LNV. Helaas nog niet, Wij kunnen vanaf vrijdag ochtend niet meer inloggen in de gecombineerde opgave. Dus nog steeds niet toereikend. Ik had de gecombineerde online opgave bijna af. De vraag of ik online kies of papier? Beide. door deze storing heb ik de papieren versie al klaar liggen. LNV slogan "u boert beter met de combineerde opgave online" Ja maar niet sneller.

  • no-profile-image

    e.kuiper

    Het l.n.v. loket was goed maar bovenal snel bereikbaar.

  • no-profile-image

    e. kuiper

    Het l.n.v. loket was goed maar bovendien snel bereikbaar. Gestelde vragen werden door de telefoonbeantwoorder correct beantwoord.

  • no-profile-image

    maas

    lijkt me een voorbarige conclusie, gezien mijn eigen ervaringen. Het intekenen van de percelen was een groot drama. Als perceelgrenzen en gebruikers veranderen zorgt dit soms voor aanzienlijke problemen. Dit werd ook door (behulpzame) Loket-medewerkers erkend. Eea is pas opgelost toen een Loketmedewerker 3-4 uur(!) is bezig geweest om zelf de percelen in te tekenen!

  • no-profile-image

    Peter van Giessen

    Nou, deze weblog kan wel in de digitale prullenbak. Probeer maar eens je opgave te doen via de site van LNV, kan niet. En als je ze belt sta je bijna alleen maar in de wacht.

  • no-profile-image

    jan

    Nou ik heb aantal malen geprobeerd online in te vullen maar heb veel problemen met intekenen van nieuwe percelen, dit lukt gewoonweg niet.Hetzelfde geldt voor veranderen van oude gegevens.Zodoende heb ik het maar weer op papier verstuurd.Bereikbaarheid van loket is overigens wel goed al duurt langste wachttyd voor mij 10 min.

  • no-profile-image

    M.Pereboom

    Oline opgave lukt niet door problemen met inloggen.Als je grondgebruik aan klikt loopt hij vast, dus toch maar weer op papier versturen.

  • no-profile-image

    willy

    Ik had ook problemen met het bereiken van de website van het LNV loket, maar als je op de groene tekst klikt die in de weblog staat "het loket is een stuk beter te bereiken" kom je meteen op de website van het LNV!!

  • no-profile-image

    Peter van Giessen

    De site is inderdaad bereikbaar nu. Kan de weblog (voorlopig) weer uit de prullenbak ;-)

  • no-profile-image

    helpertje

    Aan Henk: Dit is niet het probleem van het LNV maar wel van Norton. Onterecht worden grote gedeelten rucktsichloss geblokkeerd... en ja, dan werkt het niet.. Norton uitzetten of nog beter: DEINSTALLEREN. Grote rommel qua software bestaat er gewoon niet!

  • no-profile-image

    Margo

    Wij hebben onze gecombineerde opgave online ingevuld, het programma was stukken beter als vorig jaar, heel gebruiksvriendelijk. We hadden alleen wat problemen er tussen te komen afgelopen maandag en dinsdag, toen regende het sinds zes weken, dus kropen waarschijnlijk alle boeren achter de pc. Maar ondanks dat, zijn wij er tevreden over.

Laad alle reacties (8)

Of registreer je om te kunnen reageren.