Home

Achtergrond 158 x bekeken 15 reacties

LNV-Loket dit weekend open

Veel boeren hebben de neiging te wachten tot het laatste moment met het inzenden van de Gecombineerde Opgave. LNV onderkent dit probleem en houdt dit weekend de helpdesk bemand.

Het zal toch niet waar zijn? Er zijn toch geen boeren die de Gecombineerde Opgave te laat indienen? Halverwege deze week had 60 procent van de boeren die de opgave hadden ontvangen dit nog niet gedaan. Wie na 15 mei de opgave instuurt, krijgt te maken met een korting op de premies . Per werkdag 1 procent !

Loket zaterdag en zondag bereikbaar
Vanaf begin deze week is het een gekkenhuis op de werkvloer van het LNV-Loket. Per dag komen ruim 5.500 telefoontjes binnen. Ook nadat het callcenter vanaf 1 mei langer open is, tot 21.30 uur in plaats van 16.30 uur, blijven er piekmomenten waarop de bereikbaarheid een stuk minder is. Om toch zo veel mogelijk vragen van boeren te kunnen beantwoorden, is het LNV-Loket het komende weekend open. Boeren kunnen zaterdag en zondag bellen naar het bekende nummer 0800-22 333 22 van 10.00 uur tot 16.00 uur.

Kan Dienst Regelingen het wel aan?
Naast de vele telefoontjes moeten de computers van Dienst Regelingen de druk op het computersysteem wel aankunnen. Als ik afga op mijn eigen ervaring en die van boeren , zoals te lezen is in mijn vorige weblog, betwijfel ik of de opgave versturen via internet de komende dagen soepel gaat verlopen. Ik neem de proef op de som. Komende vrijdag ga ik de opgave invullen. Ja, ja, ik weet het. Ik behoor dit jaar ook bij de groep boeren die wacht tot het laatste moment. Ik ben ook maar een mens.

Opgave aangetekend opsturen
Mocht het niet lukken via het wereldwijde web, dan moet ik als de wiedeweerga de opgave op papier invullen. Om er dan zeker van te zijn dat de benodigde formulieren dinsdag 15 mei in Assen liggen, verstuur ik ze voor de zekerheid aangetekend op. Laat ik hopen dat het niet zover komt. Dienst Regelingen heeft zich tot doel gesteld dat 30 procent van de opgaven online binnenkomen. Dan moeten de dienst ook zorgen dat de computers dit aankunnen. Ook tijdens de drukste dagen, vlak voor 15 mei.

Laatste reacties

  • no-profile-image

    a. witte

    Leuk online opgave doen, tweede keer deze week dat tijdens het invullen de pagina wegens "onverwachte fout" wordt afgesloten. Voor de tweede keer dat er een uur werk (dit keer anderhalf uur) mee verloren gaat. Zeer frusterend!!!

  • no-profile-image

    Peter

    Ik heb zelf ook wel eens kritiek op LNV, maar vind toch niet dat je kunt stellen dat alle verantwoordelijkheid bij hun ligt als je last minute nog aangifte wilt doen. En als dan het programma niet werkt, het LNV de schuld geven als 'we' met 10.000 man tegelijk bezig zijn. Je gaat toch ook niet om 17:59 naar de bakker en dan klagen als het brood niet meer vers is?

  • no-profile-image

    G.Ruiter

    Online opgave een ware ramp Als ik een perceel van bijv 5 ha ging splitsen dan ontstonden er twee percelen een van 2 ha en een van 1,5 ha ,ook was mijn totale oppervlakkte in een keer verdubbeld De helpdesk die meekeek begreep het ook niet en kon mij niet verder helpen.Ook is de server nog een paar keer er uit geweest. Kortom een ware aanfluiting voor LNV

  • no-profile-image

    J. Konijn

    Waardeloos, nu ook al in het weekend open. Wie kan het uiteindelijk allemaal bekostigen!!! Perceel intekenen wat andere jaren goed ging, lukte nu niet. Waarschijnlijk heb een of andere ambtenaar afgelopen jaar alle topografische lijntjes bijgewerkt. Maar wat opvalt je kunt wel verkleinen maar niet vergroten... En wat willen ze volgend jaar nog weten? Waar ik heb gepi... en gesch...

  • no-profile-image

    Jan

    Ik heb vandaag mijn aangifte online ingevuld en opgestuurd. En ik moet zeggen bij mij ging het redelijk. Ik heb dan ook weinig hoeven veranderen, wat percelen verwijderen en toevoegen. Maar dit ging goed.Alleen rond half twaalf werd ik iedere keer van de site gegooid. Waarschijnlijk te druk op dat moment. Ik ben wél twee en half uur bezig geweest.

  • no-profile-image

    Arjan

    Leuk hoor, vorig jaar zes uur over gedaan en dit jaar maar liefst drie uren. Wil je de handtekening zetten blijken opeens de TAN codes van vorig jaar niet meer te werken, heb ik weer. Laten ze die dan automatisch toesturen met alle andere post samen dan hoeven wij daar niet meer voor te bellen.

  • no-profile-image

    Flipper

    Geen enkele wanklank van mijn kant. Voor het tweede jaar online gedaan en binnen een halfuur gepiept, voor mij hoeft het nooit anders

  • no-profile-image

    Joepie

    Nu gaat het allemaal prima hier!

  • no-profile-image

    Smolders AGRO Advies

    Peter, als de bakker belooft voor iedereen vers brood te hebben dan moet dat ook last minute kunnen, kwestie van een grotere toonbank? Het programma is, mits enige ervaring ermee, naar mijn mening goed en de medewerkers welwillend. Erg frustrerend is echter dat het met name maandag en dinsdag niet werkte; laat LNV hier een les uit trekken en gewoon zorgen voor voldoende capaciteit! Ik heb het gevoel dat ze het vanwege de eigen problemen ook als een plicht ervaren om nu in het weekend bereikbaar te zijn en niet omdat veel boeren last minute indienen.

  • no-profile-image

    richard perk

    Zo mijn online opgave is geaccepteerd en ontvangen! Als het ministerie doorgaat met de huidige IT-staf dan denk ik dat wij als boeren massaal moeten afhaken bij het online insturen van onze gegevens. Ik heb samen met de loketmedewerkers (ze waren zeer vriendelijk) over een perceel anderhalf uur "gekleuterd"! Het systeem wilde het in een bestaand perceel ingetekende perceel niet accepteren. Uren ben ik er zoet mee geweest en dan heb ik de topografische dienst perceelsgrootte veranderingen ook nog weeggepoetst met stadsuitbreiding! Als boer moet je dit niet meer willen doen! LNV kies een andere hobby!!

  • no-profile-image

    Peter

    @Smolders adviesgroep: je hebt gelijk dat het altijd mogelijk moet zijn om aangifte te doen. Maar: als je weet dat je vanaf 1 april terecht kan met een opgave, dan wacht ik liever niet tot het laatste (drukke) moment. Als jij dat als adviseur wel doet, dan ben ik blij dat ik jou niet in dienst heb genomen.

  • no-profile-image

    Smolders AGRO Advies

    Peter, uiteraard weet iedere landbouwer zijn exacte bouwplan al op 1 april, telen ze alleen gras, zit het weer (en dus het bouwplan met akkerbouwgewassen) nooit tegen en kan er in de loop van het voorjaar absoluut niets meer veranderen..........Of toch wel? Dat kan dus wel eens de reden zijn dat het vanaf begin mei drukker is, denk jij ook niet? Overigens voegt je laatste zin weinig toe, hou het liever bij de discussie!

  • no-profile-image

    Jan

    Ik ben het met Smolders eens,ook wij weten op 1 april ons exacte bouwplan nog niet.Met name het areaal verandert nog wel eens omdat op een groot areaal moeilijk in te schatten is hoeveel pootgoed je daadwerkelijk nodig bent.Zo verschuift er in de loop van het voorjaar nog wel eens wat of komt er nog wat bij.Ook wij hadden veel problemen met digitaal invullen met name intekenen van nieuwe percelen. dit is dan ook niet gelukt en daarom hebben wij het maar weer op papier gedaan.

  • no-profile-image

    B H Bulten

    Zelfde probleem, kon het perceel ook niet intekenen vanwege de topografische grenzen, onzin in mijn geval

  • no-profile-image

    Henk

    hierbij wil ik reageren ik heb xp op mijn computer en virusscanner norton profesienal maar kan dus de kaarten nieten te voorschijn halen groetjes henk

Laad alle reacties (11)

Of registreer je om te kunnen reageren.