Home

Achtergrond 96 x bekeken 2 reacties

Weidemelk brengt geen groei

De introductie van weidemelk heeft geen groei gebracht voor de totale afzet van melk.

Dat is één van de conclusies uit een vertrouwelijk rapport van marktonderzoeksbureau IRI Nederland. De afzet van eigen merken van zowel Friesland Foods (Friesche Vlag) als Campina is zelfs licht gedaald na de introductie van de weidemelk.

Het volumeaandeel voor Campina-melk daalde het afgelopen half jaar van 27 naar 25,3 procent. Friesche Vlag daalde van 11 procent naar 10,8 procent. Het totale volume daalde weliswaar ook met 4 procent, maar beide A-merken daalden volgens de IRI-cijfers sterker dan gemiddeld.

De huismerken van de supermarkten zijn wel in volumeaandeel gestegen. Topman Tiny Sanders van Campina verklaarde enkele weken geleden nog dat de opmars van private labels in consumptiemelk tot staan is gebracht door Campina Merkmelk.

Administrator

Laatste reacties

  • no-profile-image

    Melkveehouder

    Heeft Tiny de zaken nog wel helder in beeld dan?

  • no-profile-image

    Smit

    Het was natuurlijk ook niet erg handig van RFF om het "voordeeel" dat we hadden met onze weidemelk gelijk weer door te geven aan de Privatelabel melk. Probeer je je eerst te onderscheiden zorg je er even later weer voor dat er geen dit onderscheid weer is verdwenen. Was een beetje dom......

Of registreer je om te kunnen reageren.