Home

Achtergrond 62 x bekeken

Stroomsnoer was oorzaak van brand Arnemuiden

De brand in het Chinese restaurant Oriental Paradise in Arnemuiden waardoor maandagavond vier meisjes omkwamen, is zeer waarschijnlijk veroorzaakt door een oververhit stroomsnoer.

Dat meldde de politie vandaag. "Het snoer kon de warmte van de elektriciteit niet aan, waardoor er hittestuwing ontstond. Op een gegeven moment kwam er zo veel warmte vrij dat spullen in de omgeving van het snoer in brand zijn geraakt'', aldus de politie. De brand ontstond in het woonhuis boven het restaurant, waar de kinderen van 8, 7, 3 en 1 jaar oud lagen te slapen. De etage brandde volledig uit. Door het instortingsgevaar duurde het tot dinsdagochtend vroeg voordat de lichamen van de kinderen geborgen waren. Onder de gasten van het restaurant vielen geen gewonden.

Het drama kwam hard aan in Arnemuiden. Dinsdagochtend kwamen tientallen mensen bijeen in verenigingsgebouw De Arne voor een informatiebijeenkomst, onder wie burgemeester Koos Schouwenaar van de gemeente Middelburg, waar Arnemuiden onderdeel van is. Ook medewerkers van Slachtofferhulp waren aanwezig. Die waren maandagavond ook al in de Noordstraat, waar het restaurant is gevestigd.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.