Home

Achtergrond 110 x bekeken

Steun voor generieke reclame gft

Ruim 70 procent van Nederlandse groenten- en fruittelers en handelaren is voorstander van collectieve promotie.

Dat blijkt uit een enquête van het Productschap Tuinbouw. Bijna twintig procent vindt generieke promotie, zoals 'Eet 2 ons groenten en 2 stuks fruit' niet belangrijk.

Aan de enquête die in het kader van Tuinbouw Inspraak Panel (TIP) in november werd gehouden deden een kleine zeshonderd ondernemers uit teelt en handel mee. Via heffingen van het Productschap Tuinbouw wordt jaarlijks ruim twee miljoen euro besteed aan collectieve promotie. Ruim tweederde vindt dat bedrag voldoende of wil meer uittrekken dan twee miljoen euro. Een kleine twintig procent is van mening dat er te veel wordt uitgetrokken voor collectieve promotie in de groenten- en fruitsector.

Bij de vraag of ondernemers het een goede ontwikkeling vinden als promotie voor specifieke groente- en fruitproducten wordt gefinancierd door groepen telers al dan niet in samenwerking met handelaren is meer dan zestig procent daar positief over. Bijna een kwart vindt het geen goede zaak en zestien procent heeft er geen mening over.

Of registreer je om te kunnen reageren.