Home

Achtergrond 77 x bekeken 3 reacties

NMa dreigt leveranciers energie met boetes

De energieleveranciers Dong en Eon moeten binnen twee maanden hun klachtafhandeling op orde hebben, zo niet dan kunnen ze rekenen op een boete van de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa).

Dat heeft de toezichthouder vandaag bekendgemaakt. De toezichthouder deed in mei voor de tweede maal een uitgebreid onderzoek naar de kwaliteit van de klachtafhandeling, waarbij zo'n tweeduizend klanten van de tien grootste energieleveranciers werden ondervraagd. De meeste bedrijven hadden hun klachtafhandeling verbeterd ten opzichte van een eerste onderzoek.

In het geval van Dong, Eon en Oxxio besloot de NMa tot nadere inspectie, waaruit bleek dat de klachtafhandeling bij de eerste twee nog steeds veel te wensen overliet.

Administrator

Laatste reacties

  • no-profile-image

    roel

    ze gedragen zich vaak als een staat in een staat

  • no-profile-image

    anoniem

    Het is correct om bedrijven die niet goed functioneren te dwingen het beter te gaan doen, echter de NMA zijn nog veel groter uitbuiters. Bedrijven worden niet verplicht het beter te gaan doen en de groep die onjuist behandeld is daarvoor te compenseren. De NMA legt boetes op en steekt die in eigen zak.zie Heineken, de consument heeft volgens NMA jaren te veel betaald voor bier, Heineken heeft daardoor veel winst gemaakt , wat bij de belasting terecht komt. Nu moet er alsnog een boete betaald worden aan NMA waardoor de bierprijs weer omhoog gaat. Witte boorden criminaliteit.

  • no-profile-image

    B. Hofs

    Oxxio heeft haar klantenservice in mijn geval ook nog steeds niet op orde. Krijg nooit antwoord op vragen gesteld per telefoon, e-mail of per aangetekend schrijven. Oxxio mag van mij ook een flinke boete krijgen voor wanprestatie als het op klachtenafhandeling op een correcte wijze aan komt.

Of registreer je om te kunnen reageren.