Home

Achtergrond 79 x bekeken

Voedingscentrum en VWA starten vers-campagne

Vers is een vaag begrip dat te pas en onpas gebruikt om producten aan te prijzen. Daarom starten Voedingscentrum en de Voedsel en Waren Aurotiteit de campagne Wijzer met vers.

Volgens het Voedingscentrum blijkt uit eigen onderzoek dat de consument vaak onwetend is wat betreft versproducten. Na ondervraging van 500 consumenten bleek dat vers wordt geassocieerd met een goede smaak, kwaliteit en gezondheid.

Niettemin bepaalt de smaak en niet de gezondheid of de consument kiest voor een versproduct. Aanprijzingen voor vers betekenen bovendien steeds wat anders: koelvers, vriesvers, dagvers of ‘vers van het mes’.

Uit het onderzoek blijkt tevens dat ongeveer een derde van de Nederlanders minimaal eens per week verse producten weggooit. Met name jongeren in de categorie 25 tot 35 jaar blijken zich weinig bewust.

De campagne bestaat uit radiospotjes, een website en een VersWijzer die wordt aangehecht bij een aantal publieksbladen en een supermarktblad. De bekende kok Pierre Wind treedt hierbij op als ‘coach’.

Of registreer je om te kunnen reageren.