Home

Achtergrond 97 x bekeken

Unilever verkoopt Boursin

Unilever heeft met Le Group Bel overeenstemming bereikt over de verkoop van Boursin.

Het Franse voedingsconcern, bekend van onder meer Cheez Dipper en Leerdammer, betaalt 400 miljoen euro.

"We zijn zeer verheugd over de aankoop van een merk als Boursin, dat zoveel uitstraling heeft en onze zeer succesvolle kaasportfolio uitstekend aanvult. We zijn bijzonder optimistisch over onze mogelijkheden zowel de omzet als het marktaandeel te laten groeien", aldus Gérard Boivin, bestuursvoorzitter van Le Groupe Bel. Dit jaar realiseert Boursin naar verwachting een recordomzet van 100 miljoen euro.

Kees van der Graaf, bestuursvoorzitter van Unilever Europa: "Boursin was een geweldig merk voor Unilever met een uitstekend productaanbod en spraakmakende reclamecampagnes. Nu we ten aanzien van onze portefeuille prioriteiten hebben gesteld die buiten de kaassector liggen, ben ik ervan overtuigd dat we een nieuwe eigenaar hebben gevonden die Boursin mogelijkheden voor verdere groei en merkontwikkeling kan bieden als onderdeel van de specifieke activiteiten van dit bedrijf op het gebied van kaas."

De 150 medewerkers van Boursin in Pacy, Frankrijk, gaan allen over naar het Franse concern. De verkoop past in de strategie van Unilever de operationele marge boven de 15 procent te in 2010 te tillen.

Of registreer je om te kunnen reageren.