Home

Achtergrond 62 x bekeken

Luxe producten populair met Sinterklaas

Luxe producten als I-pods, digitale fotolijsten en spelcomputers zijn populair als Sinterklaascadeau.

Nederlanders geven dit jaar 20 procent meer uit aan het vieren van het kinderfeest dan vorig jaar, zo liet de Raad Nederlandse Detailhandel vandaag g weten.

De winkeliers verwachten in de week voorafgaand aan pakjesavond een extra omzet van 480 miljoen euro. Vorig jaar gaven consumenten 410 miljoen euro uit aan Sinterklaas. In een normale week zet de detailhandel ongeveer 1,5 miljard euro om.

Nederlanders geven volgens de Raad Nederlandse Detailhandel meer geld uit aan Sinterklaas omdat het weer 'in' is om met het gezin feestdagen te vieren. Zeker zes van de tien (65 procent) van de Nederlandse huishoudens vieren Sinterklaas.

Volgens directeur Henk Kok van de Raad Nederlandse Detailhandel ergerden consumenten zich vorig jaar aan het feit dat de winkels op 5 december al helemaal in kerstsfeer versierd waren. "Er is goed geluisterd. Nu zie je dat in de winkels en etalages wordt ingezet op Sinterklaas. Kerstartikelen zijn volop aanwezig, maar niet direct in het zicht.''

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.