Home

Achtergrond 63 x bekeken

Hogere kosten drukken winst Schuitema

Schuitema, de organisatie achter de C1000-winkels, heeft in het derde kwartaal 31 procent minder winst geboekt. Dat maakte het supermarktbedrijf vandaag bekend.

De nettowinst kwam uit op 32,5 miljoen euro tegen 47,2 miljoen euro in dezelfde periode vorig jaar. Het bedrijfsresultaat daalde met 12 procent tot 14,5 miljoen euro. De omzet, die Schuitema in oktober al bekendmaakte, kwam 1,7 procent hoger uit op 737 miljoen euro.

Schuitema had in het derde kwartaal te maken met hogere kosten bij de inkoop van producten. Bovendien is het bedrijf bezig zijn winkels aan te passen. ”We zijn bezig met een inhaalslag waarin we de eerste stappen in de goede richting hebben gezet”, aldus bestuursvoorzitter Bert Roetert in een verklaring.

Dit jaar zijn tot nu toe 28 bestaande C1000-winkels gemoderniseerd. Schuitema heeft 448 C1000-winkels. De omzet van de winkels, die voor een deel worden gerund door franchisers, was in het derde kwartaal 912 miljoen euro, 2,4 procent hoger dan vorig jaar.
Schuitema is een dochteronderneming van supermarktconcern Ahold. Ahold heeft een belang van 73 procent in Schuitema.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.