Home

Achtergrond 105 x bekeken

'Consument weet weinig van potplanten'

De consument weet weinig over de plant en tuinbouwbedrijven weten weinig of niets over consumentengedrag. Dat blijkt uit onderzoek waarbij onder meer Decorum Plants experimenten heeft uitgevoerd.

Tuinbouwbedrijven weten weinig over het gedrag van consumenten, en over hoe dat beïnvloed zou kunnen worden. Andersom weten consumenten bijzonder weinig over potplanten: zo wordt goede kwaliteit niet herkend. Maar er zijn mogelijkheden voor verbetering. Als er informatie verstrekt wordt die past bij wat de doelgroep nodig heeft, dan bevordert dat niet alleen de omzet, maar dit legt waarschijnlijk ook nieuwe markten open.

Verschillende tuinbouwpartijen, zoals FresQ en Decorum Plants, werkten voor het onderzoek samen met de retail. Het onderzoek maakt deel uit van het project 'Schoon, veilig en gezond', en wordt ondersteund door het Ministerie van LNV en het Productschap Tuinbouw.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.