Home

Achtergrond 163 x bekeken

Bloemisterij staat achter generieke promotie

Een overgrote meerderheid van de ondernemers in de bloemkwekerijsector vindt generieke promotie voor bloemen en planten een goede zaak.

Dat blijkt uit een enquête uitgevoerd door het Productschap Tuinbouw (PT). Tachtig procent van de bedrijven draagt generieke promotie een warm hart toe. De helft vindt dat het huidige collectieve budget van 21 miljoen voldoende is voor deze promotie. Eenvijfde vindt het te veel, bijna eenvijfde te weinig.

Het PT meldt het opvalt dat driekwart van alle deelnemers aan de enquête aangeeft het een goede zaak te vinden dat promotie in toenemende mate wordt betaald door groepen telers, al dan niet in samenwerking met handelaren. Zo´n zestig procent zegt nu zelf al geld uit te trekken voor promotie.

Het PT voerde de enquête uit in het kader van het Tuinbouw Inspraak Panel. Bijna 560 bedrijven deden er aan mee.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.