Home

Achtergrond 121 x bekeken

Tuinbouwwerk leuker met game-elementen

Werken in de tuinbouw leuker maken door leentjebuur te spelen bij de wereld van de computerspelletjes.

Dat is de kern van het rapport Work is Gaming van SIGN en Innovatienetwerk. Veel jongeren kunnen uren achtereen bezig zijn met 'games' op de computer. Iets van dat enthousiasme en die langdurige concentratie zou ook naar de werkplek overgebracht moeten kunnen worden. Daarom gaat de tuinbouw samen met een game-ontwikkelaar naar het werken op een tuinbouwbedrijf kijken.

De arbeidsprestatie die nu in saaie staafdiagrammen uit de padregistratie komt rollen, zou met trekjes van Second Life een voor jongeren aansprekend wereldje kunnen worden. In plaats van uitdraaien met namen en cijfertjes een driedimensionale wereld met avatars (een naar wens door de werknemer in te vullen en vorm te geven identiteit) die credits verdienen en op hogere of lagere levels terecht komen.

"Voorbeelden ut andere sectoren zijn er eigenlijk nog niet", zegt Peter Oei van SIGN. "Dat maakt het wel zo avontuurlijk, wat wij hier proberen. Maar ook kansrijk."

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.