Home

Achtergrond 63 x bekeken

Panel PT over promotie boomkwekerijsector

Het Productschap Tuinbouw (PT) gaat het Tuinbouw Inspraak Panel raadplegen over collectieve promotie voor de boomkwekerijsector.

Op 1 november wordt de vragenlijst naar de 90 bij het panel aangesloten boomkwekers gestuurd. Om zoveel mogelijk ondernemers te bereiken stuurt het PT daarnaast per e-mail de vragenlijst naar andere bedrijven in de sector.

De vragen gaan over bestedingen aan collectieve en individuele promotie, over het imago van de Nederlandse boomkwekerijsector en over Plant Promotion Holland (PPH).

PPH verzorgt de collectieve promotie en afzetbevordering van de Nederlandse boomkwekerijsector in binnen- en buitenland. Bekende campagnes zijn 'Plant van de maand' en 'De Groene Stad'. Van de PT-heffingen gaat zo'n 40% naar PPH voor collectieve promotieactiviteiten.

In 2006 besteedde het PT circa €2 miljoen aan collectieve promotie. Het PT raadpleegt het Tuinbouw Inspraak Panel regelmatig om vragen uit te zetten bij ondernemers uit de tuinbouwsector.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.