Home

Achtergrond 106 x bekeken 1 reactie

Hoeveel pk kan uw kind verdragen?

Dit is Thijs' antwoord op de woensdagvraag

We gaan een prijs uitreiken voor het meest veilige en kindvriendelijke erf van Nederland. Hiervoor zullen we een checklist opstellen. Studenten en vrijwilligers zullen daarmee het gros van de agrarische bedrijven bezoeken om te kijken hoe het is gesteld met de veiligheid en kindvriendelijkheid op hun erf.

Deze gegevens worden samengevoegd in een database waaruit vervolgens allerlei kengetallen voortvloeien. Dit alles gebeurt onder toeziend oog van de ambassadeur van de Nederlandse verkeersveiligheid, mr. Pieter van Vollenhoven. Door een bekende nederlander te betrekken bij deze campagne proberen we duidelijk te maken wat de ernst van de zaak is en dat hier aandacht aan besteed moet worden.

De checklist omvat de volgende onderdelen;
- algemeen (indruk van het erf)
- voorkom vallen en beknelling (deuren, hekwerk)
- gevaarlijke werkzaamheden (mestmixen)
- apparatuur en machines (afgeschermde aftakas)
- verkeer (achteruitrij-alarm, handrem)
- chemische middelen (afgesloten kast)

De resultaten worden vermeld via advertenties in regionale en landelijke dagbladen, in vakbladen (Boerderij, trekker en werktuig, Agrarisch Dagblad) en via diverse internetsites (Veilig Verkeer.NL, stigas)
Het bedrijf met het meest kindvriendelijke en veilige erf wint een 10-daagse reis naar Canada voor het hele gezin! Deze prijs wordt uitgereikt door Pieter van Vollenhoven met bijbehorende media aandacht.

Tijdens het uitrollen van de resultaten zal er een tv-reclame worden opgezet om de mensen bewust te maken van de risico's die er zijn op een boerenerf met spelende kinderen. Hierop zullen een aantal varianten worden uitgebracht, zoals:
- een filmpje waarbij een kind richting een openstaande gierkelder fietst (slogan: U laat uw kind toch niet vallen...)
- een filmpje waarbij een kind achter een voerwagen langs fietst terwijl de boer niets ziet. (slogans: U heeft toch ook geen ogen in uw achterhoofd en Hoeveel pk kan uw kind verdragen..
- een filmpje waarbij een kind een cola-fles pakt om te drinken terwijl er olie in zit.. (slogan: Wees zuinig op uw toekomst!!)

Deze tv-reclame heeft een hoog SIRE-gehalte. SIRE staat voor stichting ideële reclame.

Eén reactie

  • no-profile-image

    Robert

    Prachtige slogans, kan Interpolis zo een campagne mee starten.

Of registreer je om te kunnen reageren.