Home

Achtergrond 87 x bekeken 1 reactie

'Consument vindt weidegang koeien belangrijk'

Consumenten vinden de weidegang van koeien belangrijk voor het welzijn van de dieren.

Die weidegang levert de melkveehouderij een positief imago op. Daarnaast moet de melkveesector inspelen op trends, zoals gezondheid.

Dat zegt Marc Jansen, hoofd Consument en Kwaliteit van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) tegen de groep Kleine Huiskavel van het Koe & Wij-project. Het CBL is de belangenbehartiger en spreekbuis van vijfduizend supermarkten in Nederland.

Administrator

Eén reactie

  • no-profile-image

    Grensboerke

    En zolang de consument niet bereid is meer te betalen voor weidemelk, moet het CBL beseffen dat ze niet erg geloofwaardig zijn.
    Zeker als Appie Happie dan ook nog weidemelk uit het schap haalt omdat zij er te weinig aan verdienen. De consument bepaalt niet wat er in de winkel ligt, maar uiteindelijk de leden van het CBL. En die kijken maar naar één ding en dat is hun eigen marge. Dat blijkt wel uit het gejammer nu de inkoopprijzen voor agrarische producten eindelijk omhoog gaan en dat blijkt ook uit de manier waarop ze proberen de consument om de tuin te leiden. Denk hierbij eens aan de peperkoeken die ze perse geleverd wilden krijgen voor het boodschappenmandje. Tien goedkope producten en met de andere 90 wordt de marge dubbel en dik terugverdiend.

Of registreer je om te kunnen reageren.