Home

Achtergrond 109 x bekeken

C1000 start brede actie Nederlands hardfruit

Supermarktketen C1000 heeft een brede en diepe actie georganiseerd rond het Nederlandse hardfruit.

De zes producten in het assortiment zijn allemaal afgeprijsd op 69 cent, zo blijkt uit het Agrarisch Dagblad Prijsonderzoek. Zowel Elstar, Jonagold, Conference, Goudreinettes, Cox als Gieser Wildeman is in de uitverkoop. Daarmee is het Nederlands fruit sterk afgeprijsd in verhouding tot het importfruit dat nu voor €1,49 in de schappen ligt.

De actie is gericht op het Nederlands fruit en kan de afzet stimuleren. De start van het hardfruitseizoen is teleurstellend verlopen. Nu het fruit van latere pluk van de markt is, komt het kwaliteitsfruit op de markt. Acties kunnen met herhalingsaankopen de afzet opvijzelen.

Veel ketens hanteren momenteel acties rond het Nederlandse hardfruit. Jumbo doet een actie met Conference en AH met Jonagold.

Of registreer je om te kunnen reageren.