Home

Achtergrond 87 x bekeken

Bereikbaarheid LNV-Loket per dag bijgehouden

De laatste week voor het aanvragen van toeslagrechten is ingegaan. Was het voorheen al moeilijk erdoorheen te komen bij het LNV-Loket, de wachttijd zal deze week alleen maar toenemen. Om te proberen dat te beperken heeft Dienst Regelingen het aantal mensen aan de telefoon opnieuw verhoogd.

De openingstijden van de telefonische hulpdienst waren al verschillende keren uitgebreid. Op de website LNV-Loket houdt de uitvoerende organisatie van het ministerie van Landbouw de ontwikkelingen van de bereikbaarheid per dag bij. Zo werden er afgelopen maandag 4.894 telefoontjes afgehandeld.

Van die bijna 5000 calls ging de overgrote meerderheid over de toeslagrechten of het aanvragen van een bedrijfskaart. De langste wachttijd was er echter bij de vragen over de Gecombineerde opgave. Daarvoor moest een boer voordat hij zijn vraag kon stellen gemiddeld al 8 minuten wachten.

Uiterlijk 15 mei moet de Gecombineerde opgave inclusief alle bijlagen binnen zijn bij Dienst Regelingen. Met de Gecombineerde opgave geven agrarische ondernemers hun bedrijfs- en perceelsgegevens door. Ook kunnen ze subsidie aanvragen en toeslagrechten verzilveren.

Lees ook Wijzigen toeslagrechten voor alle boeren tot 15 juni mogelijk
Lees ook Verruiming openingstijden LNV-Loket
Meer informatie Bereikbaarheid LNV-Loket per dag

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.