Foto: Roel Dijkstra AkkerbouwNieuws

20.000 bezoekers Open Dag in Week van de Akkerbouw

De Open Dag waarmee de Week van de Akkerbouw zaterdag is afgesloten, heeft naar schatting 20.000 bezoekers getrokken naar de ongeveer 100 deelnemende bedrijven. Dat meldt de Brancheorganisatie Akkerbouw.

“We kijken terug op een geslaagde Open Dag, met een recordaantal deelnemende bedrijven in alle belangrijke akkerbouwregio’s in Nederland”, zegt Matthé Elema, directeur van de Brancheorganisatie Akkerbouw en initiatiefnemer van de Week van de Akkerbouw. “Een duidelijk signaal dat akkerbouwers graag hun verhaal willen delen met de consument. Of de akkerbouwer nu meer dan 1.000 of rond de 100 bezoekers op zijn bedrijf ontvangt, een gesprek van boer tot consument op het boerenerf is altijd waardevol. De akkerbouw is een moderne en innovatieve sector en wil graag vertellen hoe ze elke dag zorgt voor lekker, gezond en duurzaam geproduceerd voedsel.”

Akkerselfies

De meer dan 100 ingestuurde Akkerselfies, met een foto met een favoriete akkerbouwproduct of akker(bouwer) zijn deze week te zien op de website van de Week van de Akkerbouw. De winnaar van de mooiste Akkerselfie wordt binnen twee weken bekend gemaakt via Facebook en Twitter.

Beheer
WP Admin