Akkerbouw

Nieuws 1007 x bekeken 1 reactie

Duitse aardappelsector in nieuw marketingoffensief

Berlijn - De Duitse aardappelsector heeft een marketingmaatschappij in het leven geroepen voor de promotie van het product. Met de promotie, die zich vooral gaat richten op personen van rond de 30 jaar en jonge gezinnen, wil de sector marktterrein voor de verse aardappel terugwinnen. De populariteit van het product loopt al jaren gestaag terug.

De maatschappij gaat draaien onder de naam Kartoffel-Marketing GmbH (KMG) met als oprichtende organisatie de bond van aardappelhandelsbedrijven, het Deutsche Kartoffelhandelsverband (DHKV) en als participant de Nedersaksische boerenbond Landvolk. In de raad van advies is de hele waardeketen vertegenwoordigd, van telers tot verpakkers en verwerkers. KMG begint formeel met het werk op 1 juli.

Eén reactie

  • info36

    De populariteit van het produkt loopt al jaren terug, de populariteit om het te telen niet!

Of registreer je om te kunnen reageren.