Akkerbouw

Nieuws 2200 x bekeken 5 reactieslaatste update:18 feb 2015

Aardappelreclame als virus over internet

Het filmpje 'Power to the Pieper' verspreidt zich als een virus over internet. Vooral op Twitter gaat het als een lopend vuurtje rond. Zo zet de aardappelhandel de aardappel in de schijnwerpers om de consumptie te stimuleren.

Met een leuk en informatief filmpje maakt de Nederlandse Aardappel Organisatie (NAO) promotie voor de aardappel. Hoogtepunt is wel dat een hippe vent een graai in het bakje voer van zijn vogel doet als het 'superfood' chiazaad voor zijn ontbijt op is. Waar zijn we nou helemaal mee bezig?, is de boodschap van het promotiefilmpje.

Vervolgens komen de vele toepassingen van de goede oude aardappel, vol met vezels en vitaminen, voorbij. Het is duidelijk dat de aardappelhandel de concurrentie met 'nieuw voedsel' aangaat. De promotiecampagne heeft als doel de aardappel uit het verdomhoekje te halen. Hierin is het de laatste jaren terecht gekomen door allerlei dieetvoorschriften. "Allemaal fabels", weet Arend Zeelenberg, projectleider promotie bij de NAO. "Allemaal kennen we de aardappel, maar eigenlijk weten we er weinig meer vanaf. Mensen weten niet hoe gezond de aardappel is. We verlaten ons tegenwoordig op nieuwe producten als superfoods, terwijl we met de veel goedkopere Hollandse aardappel ook heel gezond kunnen eten. Hij zit immers vol vitaminen, mineralen en vezels."

Het bereik is enorm: in vier dagen tijd waren 1,3 miljoen mensen bereikt en hadden 65.000 mensen het filmpje ook daadwerkelijk bekeken. Deze campagne loopt tot juni. "Daarna willen we het nog groter oppakken, bijvoorbeeld via de radio. Deze afgelopen eerste week is het begin van een meerjarige campagne. Consumentengedrag veranderen is een kwestie van de lange adem. Wij willen dit jarenlang volhouden."

Bekijk het filmpje: https://vimeo.com/118103806

Laatste reacties

  • agro1

    OMARM DE NIEUWIGHEDEN!!!! om nieuwe wegen te bewandelen is het nodig, dat er heldere, nieuwe mensen komen. deze worden niet benoemd door zittenden met antieke strategieën, maar komen vanzelf bovendrijven. vergeet de krant en de tv en de radio, kost klauwen vol geld, allemaal weggesmeten. you tube, twitter enzo. beetje handige gast doet dat even en kan als het aanslaat nog uit de kosten komen ook. OMARM DE NIEUWIGHEDEN.

  • automaat

    Het word ook tijd dat we onze producten eens goed in de schijnwerpers zetten,
    en er niet mee laten sollen door diverse groepen en activisten die het allemaal beter weten, en met onze belastingcenten proberen producten die met zorg en vakmanschap zijn geproduceerd als onveilig en niet duurzaam beschouwen! Dit filmpje moet niet alleen op internet maar ook op de Tv uitgezonden worden. Nu is het de aardappel, morgen het vlees, overmorgen de melk .Agrarisch Nederland herenigd U en maak er wat moois van!!!!

  • mottonbird

    Dan moet je dit filmpje ook eens bekijken ! Arend. vogelzaad ?? wel onbespoten dan he !! http://www.abc.net.au/landline/content/2013/s3867771.htm

  • trijnie

    Een aardappel is qua voedingswaarde vele malen rijker dan de vele soorten pasta die vooral jongeren op het menu hebben staan.

  • vant

    In pasta zitten minder koolhydraten........

Laad alle reacties (1)

Of registreer je om te kunnen reageren.