Akkerbouw

Nieuws 444 x bekeken

Britse aardappelverpakker mikt op Nederlandse markt

Amsterdam - De Schotse aardappelverpakker Albert Bartlett probeert met de roodschillige aardappel Rooster in Nederland de consumentenmarkt te veroveren.

In Nederland ligt de aardappel bij Albert Heijn. Uit reclamecijfers van Nielsen Media blijkt dat het Britse bedrijf in 2011 een reclamecampagne in Nederlandse media opzette en daar bijna een miljoen euro in stak. De fabrikant deed dat voor het eerst in Nederland.

Sinds 2003 verpakt Albert Bartlett de aardappel onder de merknaam Albert Bartlett, Rooster Potatoes. In zes jaar tijd zag het bedrijf met sponsoring van kookprogramma’s en tv-reclame het volume groeien van nul naar 60.000 ton per jaar. Het product ligt in vrijwel alle Britse supermarkten.

Albert Bartlett is als verpakker marktleider op de Britse markt voor verse aardappelen. Het bedrijf handelt ook in rassen van HZPC. De afzet van Rooster kreeg prijzen voor beste marketingcampagne in 2010 in Groot-Brittannië en beste nieuwe groente en fruitsoort. Het merk is één van de snelgroeiende merken in de AGF-branche.

Of registreer je om te kunnen reageren.