Akkerbouw

Nieuws 115 x bekeken

Frankrijk promoot pieper in tv-spots

Parijs - Het Franse aardappelproductschap CNIPT gaat een grote reclamecampagne op televisie voeren. De spotjes worden ondersteund met acties in winkels, informatie voor en in scholen en andere activiteiten.

Daarnaast voeren de Fransen samen met de Belgen en Britten nog een een tweede promotiecampagne voor aardappelen die wordt gefinancierd door de Europese Unie.

"De aardappel keert terug naar de tv’’, stelt het schap in zijn communicatieplan voor dit en volgend jaar. In de spotjes wordt vooral de aandacht gevestigd op de voedingswaarde en de vele bereidingsmogelijkheden van aardappelen. Het gaat daarbij volgens het schap ‘vooral om mensen die nieuw zijn in de keuken maar daar wel meer willen gaan doen.’ In elk van de filmpjes komt ook minstens één gebruiker aan het woord.

Het Europese programma wordt voor de tweede keer gehouden. Hier gaat het niet alleen om het grote publiek maar ook om beroepsmensen in de horeca of catering. In dat kader worden onder meer proefavonden en andere bijeenkomsten gehouden. Het schap houdt verder een aantal manifestaties in verschillende delen van Frankrijk en zet ook activiteiten met aanverwante organisaties op.

Of registreer je om te kunnen reageren.